Imperium medialne Ojca Nadredaktora wykazuje coraz gorsze wyniki finansowe. Z roku na rok spadają przychody i dochód grupy. I to w prawie wszystkich segmentach.
Imperium w skład którego wchodzą kina Helios, grupa wydawnictw Pruszyński (tygodniki i miesięczniki) i reklamodawców AMS, portal internetowy Gazeta.pl, stacje radiowe i Gazeta Wyborcza mimo restrukturyzacji i zwolnień grupowych nie wykazuje poprawy.
Według podanych wyników za III kwartał 2013 przychody Grupy wyniosły 239,9 mln zł (w stosunku do roku ubiegłego - spadek o 9,3%), w tym sprzedaż reklam wyniosła 118,7 mln zł (spadek o 16,4%), sprzedaż wydawnictw wyniosła 31,9 mln zł (spadek o 8,1%), sprzedaż biletów do kin sięgnęła 28,3 mln zł (spadek o 22,7%), a pozostała sprzedaż wzrosła o 18,9% do 61 mln zł.
Na wynikach Grupy w 3. kwartale 2013 roku negatywnie zaważyło dalsze ograniczanie aktywności reklamodawców i spadek frekwencji w kinach.
Koszty operacyjne netto Grupy zostały obniżone o 8,3% do 251,8 mln zł. Największe oszczędności dotyczyły kosztów usług obcych (spadek o 9,2%), kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (spadek o 7,1%) oraz wydatków na reprezentację i reklamę (spadek o 13,9%). Niestety te oszczędności nie zrównoważyły straty.
W sumie strata netto Grupy wyniosła 10,2 mln zł.