citisus citisus
264
BLOG

Nowy Salon ....refleksje.

citisus citisus Polityka Obserwuj notkę 19

Po przeczytaniu informacji  kierownictwa Salonu oraz gwałtownej dyskusji, trzy rzeczy wydają się pewne:

  1. Planowane od pół roku zmiany w Salonie nastąpią w niezmienionej formule i żadne „konsultacje” czy żale tego nie zmienią.
  2. Ja jak i część blogerów nigdy nie zaakceptuje logowania się  przez FB.
  3. Salon już nigdy nie będzie taki jak dotychczas.

Czy przetrwa? Czas pokaże.

Nie byłem jakimś tam aktywnym uczestnikiem forum, lubiłem sobie od czasu do czasu zajrzeć, poczytać lub coś napisać gdy sytuacja polityczna mnie zbulwersowała.

Niemniej prawie ZAWSZE dyskusja pod notatką była ciekawsza niż sam temat. Solą Salonu była możliwość wymiany poglądów, spierania się. Teraz tego niestety nie będzie .....lub będzie w szczątkowej formie.

Ad 1.

Nie mój cyrk, nie moje małpy .....a każdy swoją działalność gospodarczą (a takową jest Salon) prowadzi na własny koszt i ryzyko. 

Myślę, że właściciele Salonu głęboko przemyśleli (przekalkulowali) swoją decyzję i mają świadomość strat i zysków.

Ból jednak pozostanie, bo wiele osób przyzwyczaiło się do formy i treści, którą zawierał Salon.

Ad 2.

Logowanie się przez FB jest dla wielu nie do zaakceptowania. I to głównie z przyczyn ideologicznych. Z tymi trudno walczyć.

Głównie chodzi o lewacki profil FB, o cenzurę i ochronę danych osobowych. Tego się nie da przeskoczyć. FB u wielu budzi wręcz odrazę.

Do tego wiele osób znamy wyłącznie z nicków .....i ich tożsamość jest dla nas obojętna.

Co zrobimy gdy zamiast cenionej „tygrysicy” pojawi się - Hirmenegilda Brzęczyszcykiewicz :-)) 

Jawność danych osobowych ZABIJE swobodę dyskusji. Zaczną się donosy, bany, publiczne szkalowanie.

Obawiam się, że portal zrobi się kolejnym typu „kopiuj i wklej”, gdzie osoby publiczne będą umieszczać swoją propagandę. No może ktoś zajrzy, przeczyta i ....ucieknie. Klikalnoś (a na tym się zarabia) będzie znikoma.

Ad 3. 

I tu rewolucyjne zmiany wywrócą wszystko do góry nogami. Na pewno, mimo zapewnień redakcji nie będzie to już portal o prawicowym kierunku. Brak czy ograniczenie dyskusji spowoduje napływ lewicowych artykułów ....czysto propagandowych. Bo ich autorzy wkleją tu swoje notatki w kolejne miejsce i cześć.

Dodatkowo z FB napłyną zawodowe trolle z wiadomymi komentarzami.

No i niestety ZABRAKNIE wielu komentatorów, których lubimy i cenimy. Ba dla których tu zaglądamy.

Czy zlikwiduję swoje konto na Salonie? Pewnie nie......ale pozostanie nieaktywne. Może przez jakiś czas będę obserwował ....  ale tylko obserwował. Po co mi kolejny Onet czy WP?

 

Mam nadzieję, że właściciele Salonu zdają sobie z tego wszystkiego sprawę i są świadomi ryzyka ......zysków i strat. 

citisus
O mnie citisus

Czytaj by wiedzieć co inni myślą, nie czytaj by myśleć samemu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka